Switch language to English Utilizza la lingua Italian Home Presentazione Organi Area Riservata Eum
ERIH PLUS Genamics Elsevier Storia moderna scopus ISI ok Ulrich's.png RivisteOnLine.png Rivista_storiachiesa_V&P.png Nova_totale_Marta.png Historical_Abstracts.png Google_scholar.png Fondazione Datini.png Essper_Marta.png ERIC_logo.png EIO2.png Ebsco_publishing.png BSN_totale Marta.png ACNP.png
XVII / 1 (2022) Ultimo numero:

Hystory of Education & Children's Literature

a. XVII (2022), n. 1

ISSN 1971-1093 (print)
ISSN 1971-1131 (on line)
Indice:

 

Essays and Researches
Saggi e Ricerche

Roberto Sani, Juri Meda, «School Memories between Social Perception and Collective Representation». Un progetto di ricerca innovativo e a marcata vocazione internazionale, pp.  9-26

Loretta De Franceschi, Books as tools of spiritual solace and religious education during World War One, pp. 27-39

Witold Chmielewski, The Polish College in Beirut in 1946-1948, pp. 41-58

Renata Bressanelli, L’editrice La Scuola e l’educazione infantile ai primi del Novecento. Dalla rubrica per gli asili di «Scuola italiana moderna» alla nascita di «Pro Infantia» nel 1913, pp. 59-75

Chiara Meta, Narration and identity construction in the practice of autobiography. Two cases of female narratives: Ida Baccini and Elena Raffalovich Comparetti, pp. 77-97

María José Madrid, Alexander Maz-Machado, Carmen López-Esteban, Carmen León-Mantero, Aspectos didácticos presentes en libros de aritmética publicados en castellano en el siglo XVI, pp. 99-119

Michel Ostenc, La Charte de l’Ecole de Giuseppe Bottai, pp. 121-175

Manuel Ferraz-Lorenzo, Mariano González-Delgado, Cristian Machado-Trujillo, Julián Caparrós-Morata y Juan José Arévalo-Bermejo. La vinculación epistolar entre dos educadores de amplia conciencia política y social, pp. 177-195

Pedro Perera Méndez, Tatiana Castañeda Acosta, Andrés González Novoa, La literatura fantástica del XIX latinoamericano en la conformación de la ciudadanía maravillosa. La construcción pedagógica de la comunidad imaginada, pp. 197-214

Liudmila Klimovich, Valeriy Suvorov, Leonid Shaipak, Everyday life of teachers and students at the Russian School in Paris in the mirror of 1920s-1930s correspondence, pp. 215-225

Xavier Tornafoch Yuste, Maestros y diputados. El compromiso político del magisterio catalán, 1932 y 1980, pp. 227-238

Álvaro Nieto Ratero, Evangelina Bonifácio, Revisitar las políticas educativas en España y Portugal en el ocaso de sus dictaduras (1970-1973), pp. 239-257

Sofia Montecchiani, The role of female university students of the FUCI within the Italian universities during fascism and post-war reconstruction, pp. 259-277

Valentino Minuto L’evoluzione della rappresentazione di Giovanni Cena nella memoria pubblica (1918-1927), pp. 279-304

Vai all'indice completo »
go to the contents »